Hur kan samma vardag kännas så väldigt olika?

Det här är en alldeles vanlig dag. Igår var också en alldeles vanlig dag. På det hela taget är min livssituation idag oerhört snarlik min livssituation igår. Intill förväxling lik skulle man kunna säga. Skillnaden är att igår kändes det som en trevlig idé att åka till jobbet. Den grå himlen verkade estetiskt tilltalande. Jag glömde inte matlådan hemma, jag fick mycket gjort på tåget och kände mig full av dådkraft när jag väl kom fram till jobbet. Idag känns allting bara så fruktansvärt oinspirerande. 

Nåväl, så kan det vara. Jag motverkar gråhetskänslorna genom att dricka extra gott te, smygblogga på lunchrasten och titta på några fina blommor som står hemma och väntar. Take that, bad mood!

Blommor i fönster

4 reaktioner på ”Hur kan samma vardag kännas så väldigt olika?

  1. När det är stressigt eller mycket negativt omkring mig på jobbet brukar jag rita en glad sol i anteckningsblocket som ligger uppslaget framför mig. Helt otroligt vad det hjälper! Det är som om jag får en lugn bundsförvant i allt det negativa.

Kommentera

