Frustration, och ett motmedel mot frustration

Det är på alldeles vanliga vardagar som jag har lättast att få till skrivtid, det har jag skrivit om här. Mitt problem just nu är att det inte finns några alldeles vanliga vardagar. Inte nu, och inte på flera månader. Jag är inne i en period när jag reser väldigt mycket med jobbet (långa resor, inte de vanliga tiomilaresorna som jag gör varje dag) och när jag också måste jobba ovanligt mycket. Min fyra och en halv timme långa tågresa imorgon bitti är redan dubbelbokad med jobb som måste fixas akut. Antagligen kommer jag att behöva jobba även på kvällarna. Så när ska jag skriva?

Om man tycker är något är tillräckligt viktigt hittar man tid. Så sägs det, och jag tror verkligen att det är sant. Ganska ofta händer det dock att jag litar så mycket på min förmåga att trixa fram tid att jag råkar planera in den tiden också. Ibland flera gånger om, och hur ska jag då göra för att trolla fram ännu mera tid? En synnerligen dålig vana som jag försöker få bukt med, men nu har jag alltså trillat dit igen.

Självklart är det vid tillfällen som detta, när man har lite för mycket att göra och egentligen är lite för trött för att göra någonting alls, som tekniken börjar strula. Helt enkelt för att det är så lätt att inte göra som man vet att man ska. Naturligtvis vet jag att det är jättedumt att spara filer bara (bara!) på ett (ett!) usb-minne. USB-minnen kan gå sönder när som helst, jag upprepar: när som helst. Nu gjorde jag det ändå, och arbetsveckan avslutades förstås med att den lilla pinnen slutade kommunicera med omvärlden. Lite drygt en heldags arbete borta på tre röda sekunder, bokstavligt talat. Gaaaahhh!

Efter en (relativt sett) ledig helg känns det ändå lite bättre. Inte för att något egentligen är annorlunda, utan för att vedklyvning är ett ypperligt sätt att få utlopp för arbetsrelaterad frustration. Säkert annan frustration också.

Ved

4 reaktioner på ”Frustration, och ett motmedel mot frustration

  1. Jag börjar ana varningar här, mellan raderna. Det är väl ingen som kommer tacka dig om du bränner ut dig igen? *orolig*

  2. Det där med ved mot frustration vet jag allt om :). Det funkar inte alls lika bra i trädfällarfasen tyvärr, jag längtar till det där huggandet. Tyvärr vet jag även allt om att ha ett USB minne med sitt liv på. Ett enda.

Kommentera

