Man blir som man umgås

Min hund tycker mycket om att klättra i träd. Jag undrar var han kan ha fått det ifrån.

Hund i träd

Nu i helgen ska jag på skrivträff med världens bästa skrivgrupp. (Jag vet att Maria skrev på debutantbloggen i förra veckan om att hon hade världens bästa skrivgrupp, men det tror jag inte på. Den är det jag som har! Eller ok, det kan vara så att det finns flera stycken världens bästa skrivgrupper, tur är väl det.) I vilket fall som helst; jag ser fram emot att träda in i vår lilla skrivarbubbla av responstexter, god mat, textsamtal och ganska mycket kaffe. Oavsett var jag befinner mig i min egen skrivprocess brukar jag bli lika inspirerad av skrivträffarna och det behöver jag nu. Skrivarglädje smittar, så enkelt är det.

6 reaktioner på ”Man blir som man umgås

    • Det förstår jag! Det är nog det bästa råd jag kan ge till alla som skriver; att hitta skrivande vänner som man kan träffa på riktigt. Känner du någon som skriver, som kanske kan bli början på din skrivgrupp?

Kommentera

