Om att orka vilja

De senaste dagarna har jag inte haft någon lust alls att skriva. Jag vet precis på prickelipricken vad jag ska göra härnäst med min text, men jag vill inte. Jag har visserligen inte haft särskilt mycket tid att skriva heller, men det brukar alltid gå att lösa på något sätt om bara viljan finns. Det gör den alltså inte. Jag är nämligen för trött.

Man skulle kunna se på det här som ett vårtecken. Jag brukar alltid bli lite för trött vid den här tiden på året. Jag har bättrat mig, mina tidsplaneringar är inte fullt lika optimistiska som de var för några år sedan, men en felberäkning gör jag fortfarande. Jag har stenkoll på vad jag tänker göra och hur mycket jag orkar med. Det är bara det att sedan händer det någonting, det gör ju nästan alltid det i livet. Någonting som gör mig extra ledsen, eller extra glad (för det tar faktiskt också mer energi än att bara vara som vanligt) och vips så är jag lite för trött. När jag blir stor ska jag lära mig det här med buffertar och säkerhetsmarginaler. Så länge försöker göra det jag vet alltid hjälper; vila och röra på mig. Snart kommer jag att vilja skriva igen. Och dammiga löparskor, det är faktiskt också lite av ett vårtecken.

image

2 reaktioner på ”Om att orka vilja

Kommentera

