Jag har en plan

Innan juli ska jag ha ett helt färdigt manus, det bestämde jag för mer än en månad sedan. Det kändes rimligt då och det gör det fortfarande. Det känns också som att det är oerhört långt till den första juli. Jag menar två och en halv månader. Det är tio veckor. Sjuttio dagar. Det är en himla massa tid.

Samtidigt är det väldigt snart. Det är nämligen en hel del andra saker som ska hända, förutom att jag ska redigera klart min lilla bok. Det finns en flytt som ska förberredas. Två, kanske tre stora projekt på jobbet som ska levereras. En segelbåt som ska vårrustas och sjösättas. En konsert som ska hållas. Ytterligare minst en spelning. Till exempel. Tar man med det och allt det andra i beräkningen är tio veckor inte särskilt mycket tid alls.

Dessutom kommer jag att lämna in delar av texten till vårens sista skrivträff som är i slutet av maj. Där kommer jag få respons från världens bästa skrivgrupp och då kommer nya saker att dyka upp. Sådant jag inte ser nu, men som jag definitivt kommer att vilja fixa.

För att allt det här ska gå i lås måste jag sätta full fart omedelbart. Nu har jag i alla fall en plan. Juli, here I come!

image

4 reaktioner på ”Jag har en plan

  1. Bara vet vad man ska göra så brukar det funka. Många gånger extra bra för att man vet att om jag inte gör det nu så hinner jag inte. Hoppas du fixar det innan juli.

  2. Åh, inspirerande! Hoppas det går bra för dig. Jag är i samma sits som du, jag vill verkligen bli klar till sommaren. Det är skönt att någon mer jobbar på för fullt 🙂 Då kan vi peppa varandra!

Kommentera

