Fokus, men på vadå?

Om lite drygt en vecka är det dags att lämna in responstext till nästa skrivträff. Sista chansen att få läshjälp och kommentarer innan jag ska bli färdig med redigeringen. Tyvärr har jag ingen aning om vad jag ska lämna in. Det är inte så att jag inte gjort någonting sen sist. Tvärtom, jag har gjort massor. Problemet är att det där massor är utspritt lite här och där. På ett alldeles nytt projekt, på ett poesiprojekt jag jobbar med parallellt, och lite här och där i mitt prosaprojekt som jag snart har deadline på. Det är alldeles för lätt att jobba lite här och där i mitt prosaprojekt. Det är nämligen en novellsamling.

Det bästa vore förstås om jag kunde skärpa mig och fixa till några av novellerna som jag fortfarande redigerar (ganska många är faktiskt redan klara) så mycket jag bara kan, och sedan lämna in dem. Frågan är bara vilka. Att välja och välja bort är inte min starkaste sida, och särskilt inte när jag är trött. För enkelhetens skull har jag knappt skrivit någonting alls den här veckan. Det finns flera möjliga kandidater till vad det är som egentligen varit mitt huvudfokus, men det är definitivt inte skrivandet. Så kommer det tyvärr förbli veckan ut, men jag hoppas att nästa blir bättre.

Framöver är det alltså fullt fokus som gäller. Det kan väl inte vara omöjligt?

Vad
(Bilden är lånad härifrån.)

4 reaktioner på ”Fokus, men på vadå?

  1. Åh, om jag vore en av dem som ska responsa din text så skulle jag önska det nya projektet. 😉 (Bara för att det låter så spännande med något nytt!) Men kanske novellerna ändå är det bästa för dig just nu? Hur som helst är jag ju inte i din grupp ändå, så du behöver ju inte alls bry dig om vad jag säger! 😉 Hoppas att du snart kommer fram till något som känns bra.

    • Jo, det vore ju roligt. Tyvärr är det nya än så länge inte mer än en vision, lite research, och textsnuttar som inte alls sitter ihop. Inte så mycket att ge respons på alltså. Vi får se vad det blir. 🙂

  2. Klockren bild! Alla är vi på väg, framtiden är endast en kilometer bort. Frågan är bara vad den bär med sig. Men jag tror oron du kände när du skrev detta kändes lite mer irrelevant några dagar senare. Det brukar liksom bli så.

Kommentera

