En barnslig glädje

Eftersom jag inte tyckte att jag hade tillräckligt mycket att göra har jag skaffat mig ett litet extrajobb. Visserligen har jag fått det genom mitt vanliga jobb, men det är ändå ett extrajobb. Jag skriver artiklar till en facktidskrift och jag gör det för att det är så roligt.

Jag har aldrig haft några journalistiska ambitioner, men varje gång jag lämnar in en artikel, som igår, känner jag en barnslig glädje. Det är någon som betalar för mina ord. Inga skönlitterära ord visserligen, men jag blir glad ändå. Någon tar emot det jag har skrivit och säger att det är tillräckligt bra, och några veckor senare landar de i brevlådan i tryckt form.

En annan barnslig glädje. Ja men ni vet. Våren.

image

6 reaktioner på ”En barnslig glädje

  1. Precis, allt skrivande är bra skrivande. Men jag som skriver varje dag på jobbet längtar efter att få gå hem, hitta på hej vilt och skriva precis vad jag vill…
    Grattis till skrivjobbet!

    • Tack! Jag skriver också väldigt mycekt på jobbet, men det är en rätt annorlunda form av skrivande, dessutom oftast på engelska. Så om man jämför faller de här artiklarna också under kategorin lätt och roligt, nästan precis vad jag vill.

Kommentera

