Stora bokbytardagen 16 maj

Den 16e maj, det vill säga på torsdag, går årets upplaga av Stora Bokbytardagen av stapeln. På evenemangets hemsida kan man dels registrera platser där man själv hade tänkt lägga ut en bok, och dels titta var det kommer att dyka upp bokpresenter under dagen. Mycket spännande.

Jag har just varit inne och registrerat en plats, jag tänkte lägga en bok på tåget påväg till jobbet. Eftersom jag är ett tekniskt snille lyckades jag registrera platsen två gånger. Men jag tänker som så att tåget har många vagnar och jag har många böcker. Jag får väl lägga dit flera. Var lägger du din bok?

Bokbytardagen

8 reaktioner på ”Stora bokbytardagen 16 maj

  1. Just det ja! Nu borde man kolla om man har några onödiga hyllvärmare. Hittade faktiskt ett par dubbletter när jag skrev in några nyförvärv i samlingslistan. Så kan det bli när man botaniserar på loppisar och inte kollar sin cloudlista ordentligt

      • Jo jag har skrivit in alla böcker i Excel och sen sparat listan i Cloud så jag kan nå den även från iPhonen.
        Men det hjälper inte alltid ändå! Som i går t.ex. Då plockar jag åt mig en bok av Barbara Vine, för jag tänker att jag har ju inte läst nån som hon skrivit, äger ingen, och har hört att Vines böcker ska vara jättebra.
        Men givietvis visar det sig sedan att jag har en bok av Vine – och just samma som jag plockade åt mig.
        Tur det var på loppiset.

      • Ja, de där som man inte hunnit läsa än är det svårt att hålla koll på. För att inte tala om dem som någon annan i familjen köpt.

        Det låter som att din Vine-dublett är en perfekt kandidat till Bokbytardagen. 🙂

      • 😀
        Får kolla upp var i stan det händer sånt här.
        Vi kanske rent av kan få till en liten bokbytardag på Projektet där jag är på dagarna!
        Fast det är nog inte så många som är lika boknojiga som jag.

      • Det bästa med Stora Bokbytardagen är att man kan bestämma själv var det händer. Man går in på http://www.storabokbytardagen.se och registrerar var man tänkt lägga ut en bok. Var som helst i vilken stad som helst. Och så kan man kolla om det kommer att dyka upp några andra böcker i närheten. Och säkert finns det någon i projektet som du kan få med dig. 🙂

Kommentera

