Snart påväg

Texterna är lästa, väskan är packad. Imorgon bär det av till den bästa sortens helg; skrivträff. Och inte vilken skrivträff som helst, utan till ett nytt ställe. En av oss har köpt ett alldeles eget torp och det är dit vi är påväg. Det ska bli fint, att träffas och att få vara några dagar i text- och skrivarbubblan som alltid infinner sig på träffarna.

Som alltid före en responsträff har jag de andras texter levande inom mig, medan mitt eget skrivande känns längre bort. Jag lämnade inte in så mycket text som jag skulle ha velat den här gången, en endaste liten novell bara. Det gick liksom inte mer. Livet har bjudit på många distraktionsmoment den senaste tiden. Skrivandet har förlorat kampen om huvudrollen, men så måste det nog få vara ibland. Dessutom är våren i sig är ett distraktionsmoment. Jag menar, titta på den bara.

20130522_072402[1]

11 reaktioner på ”Snart påväg

  1. Låter som härliga helgplaner. Börjar också känna suget efter en grupp, eller en kurs, eller en helg. Såg att det flaggades för en kurshelg i New York i höst. Den ska nog hamna på min önskelista 🙂

  2. Åh, det låter kul, men dyrt. Åtminstone om man tänker göra det till en vana… Vi kör budgetvarianten. Hemma-hos, samåkning och hemlagad mat. Annars skulle det nog inte funka att ses fyra gånger om året.

  3. Låter härligt. Skulle också vilja ha en hel helg i skrivandets tecken. Får hålla tillgodo med morgontimmar på lördag/söndag…

Kommentera

