Bloggtipsartävling

Kulturbloggaren Sincerely Johanna ordnar en tävling där hon lottar ut ett bokpaket med bland annat en finfin novellkvartett från Novellix. För att vara med och tävla ska du föreslå en blogg som du tycker att hon borde följa. Tävlingen pågår till och med idag.

Jag tipsar om bloggen Glömda ord. Där publiceras ett ovanligt (ålderdomligt eller dialektalt) ord om dagen, och i kommentarsfältet berättar läsarna om hur de använt dessa ord på riktigt. Blogginläggen är alltid korta, bara ordet och en ordförklaring, så det går snabbt att läsa. Samtidigt blir du påmind om härliga ord som ”illfänas”, ”puke” och ”kvanting”. Som en liten adventskalender, fast varje dag. Perfekt för en språkintresserad bloggläsare i farten!

Samtidigt vill jag passa på att tipsa om Johannas egen blogg. Hon skriver på ett inspirerande sätt om kultur i alla dess former, till exempel om olika litterära evenemang som hon har varit på. Hennes blogg har fått mig att få upp ögonen för hur många sådana arrangemang som faktiskt finns. Det gäller bara att hitta dem.

Johannas tävling

Bilden är lånad av Sincerely Johanna.

10 reaktioner på ”Bloggtipsartävling

  1. Tack för tipsen på bloggarna!
    Nu kommer jag inte att föreslå någon blogg till den tävlingen, men jag tycker det är roligt att hitta/få tips på bloggar som inspirerar.

    Som ett ex till mig alltid brukade säga: ”Om man inte får nån input, kan det heller inte bli nån output.”
    Och så drog han ut mig på nån biltur nånstans för att han ville se nåt nytt.
    Ibland blev det lite väl mycket av det goda. 😀

Kommentera

