Uppstart, omstart

Varje gång jag haft ett uppehåll i mitt skrivande, om så bara någon vecka, är det så trögt att komma igång igen. Jag tittar på orden, jag vet att det är jag som har skrivit dem och vad jag ville säga, men jag får liksom ingen känslomässig kontakt med texten.

Tänk om det gick att spara inspiration och idéer i en liten burk eller så. För två veckor sedan, alldeles efter skrivträffen, flödade jag fullkomligt över av idéer, men då hade jag ingen skrivtid. Det har jag idag efter jobbet, men nu har jag i gengäld ingen skrivhjärna (aldrig är man nöjd).

Jag vet att det bara finns en enda sak som hjälper mot det här tillståndet, i alla fall för mig. Att sitta framför datorn och stirra på de främmande orden. Att försöka helt enkelt. Då går det över, så småningom. Tur att det är perfekt skrivarväder i alla fall.

2013-06-10 09.15.59

14 reaktioner på ”Uppstart, omstart

    • Härligt att komma igång med något nytt, hoppas det går bra för dig! Den fasen ska jag få testa senare i sommar, det är med lite skräckblandad förtjusning jag ser fram emot det, för det var så länge sedan. Men mest ska det bli kul.

  1. Inspirationen är tyvärr inte så bra på att hålla lämpliga tider. Jag antecknade för fullt i mobilen vid tre i morse, när jag vaknade, inte kunde sova och plötsligt insåg hur den sista scenen borde se ut.

  2. Usch ja! Visst är det så! Det gäller att inte stanna av. Men det är ju lättare sagt än gjort, för ibland händer det sånt som hindrar, och det finns alltid andra saker man också måste göra. (Man borde vara rik samt ha en butler.)
    Det enda att göra är nog just så. Sätta sig ner och skriva. Egentligen vad som helst bara man kommer igång.

Kommentera

