Skriv- och flyttjuli

De senaste dagarna har begreppet skrivjuli cirkulerat i skrivbloggsvärlden. Det myntades av Katerina Janouch, jag såg det först hos Jonna Lindberg. Tanken är att alla som vill och kan ska skriva lite extra i juli, helst varje dag. Sätta upp konkreta mål för skrivandet och se till uppfylla dem. Skriva lite extra helt enkelt, och peppa varandra.

Jag är med, jag är för! Även innan jag läste begreppet skrivjuli var det precis vad jag hade tänkt mig. Jag är mitt i min slutspurt. När juli är slut ska en bok vara färdig och jag ska skicka den till min fantastiska skrivgrupp så att de kan läsa den som en helhet. Alltså tar jag min lilla röda dator och sätter mig närhelst jag kan. Alltså skriver jag. Tyvärr är det inte det enda jag gör.

Det är lådor som ska packas, det är förråd som ska rensas, det är elavtal hit och internetabonnemang dit. Vi håller nämligen på att flytta. Såhär i efterhand låter det kanske lite dumt att lägga en bokdeadline och en flytt precis samtidigt. Jag tycker själv att det är lite dumt, men å andra sidan vet jag inte när det skulle ha passat bättre. Det händer alltid någonting annat som också är stort. Det passar aldrig. Så jag skriver ändå.

20130703_132127[1]

8 reaktioner på ”Skriv- och flyttjuli

  1. Skrivjuli är verkligen ett underbart begrepp. Jag upptäckte just nu att jag skriver varje dag. Kanske inte så långa stunder varje dag men en stund. Och det är så ljuvligt att få stanna kvar i sina karaktärer och leva med dem.
    Härligt att du kan kombinera skrivjuli med flyttjuli 🙂
    Lycka till med flytten.

  2. Hoppas det går bra med både skrivande och flytt! Jag försöker hålla i skrivjuli så gott det går, men vi får se. Det blir kanske inte den mest produktiva månaden på året, men målet är att vara igång ordentligt när månaden är slut 🙂

Kommentera

