Min plan: ingen plan

Ni är så kloka, alla kära bloggläsare. Det är klart att det måste komma en period av vila efter en period av intensiv aktivitet. Det är ingenting konstigt alls, och för den som, liksom jag, inte riktigt fattar det själv händer det ibland att kroppen (eller hjärnan i det här fallet) kopplar ner utan att jag bett den om det. Men det är klart att orden kommer tillbaka sedan.

Jag har just bestämt mig för att inte bestämma vad mitt nästa seriösa projekt ska bli. Inte än. Den här perioden när jag väntar på respons från min skrivgrupp ska jag skriva bara precis vad jag får lust med. Tids nog kommer det att komma tidsplaner och deadlines igen. Jag vet ju att jag kommer gå in i en andra slutspurt av min novellsamling direkt efter nästa skrivträff som är i slutet av september. Tills dess tänker jag inte ha några som helst prestationskrav på mitt skrivande. Jag kan skriva lite vad som helst, eller ingenting alls. Och så ska jag ligga och läsa här. Det här är det bästa med vår nya lägenhet. Absolut närhet till två perfekta hängmattetallar.

20130805_203559[1]

6 reaktioner på ”Min plan: ingen plan

  1. Att tillåta sig att slappna av och ha tillit till att skrivprocessen kommer igång när det väl är dags är en härlig känsla. Den där hängmattan verkar inte fel. Inte fel alls :).

  2. Hade själv tänkt skriva mer i sommar än jag gjort och hade svårt att tycka det var ok att det inte blev som jag tänkt, men nu har jag landat i det och ser framemot att återuppta skrivandet igen. Var sak har helt enkelt sin tid 🙂

    • Så är det! Jag brukar sällan få så mycket gjort som jag tänker mig på somrarna, börjar lära mig det nu. Man måste ju vila någon gång också. Hoppas du kommer igång bra i höst istället! Det brukar jag tycka är lättare.

Kommentera

