Ny väg

Jag har betydligt längre väg till tåget nu än före semestern, men än så länge känns det inte som att det gör någonting alls. Den är så mycket vackrare. Eftersom jag ofta skriver på tåget är även de där minuternas cykling dessförinnan värdefulla. De hjälper mig att ställa om, lugna ner tankarna och landa i en känsla. Närma mig skrivandet. Det känns lyxigt att få den omställningstiden ensam mellan träd, istället för mitt i trafiken, framför rödljus. Då gör det inte så mycket att det tar några menuter extra. Kanske är det till och med en fördel.

Än så länge är jag fortfarande för trött i skrivhjärnan för att sätta igång på riktigt, ändå kommer jag i stämning varje gång jag rullar nerför backen och svänger in mellan träden. Det är som att trycka på en knapp till en maskin där det saknas en kugge. Men jag tror och hoppas att den där kuggen snart kommer tillbaka, då ska jag njuta ännu mer av mina resor till jobbet. Det känns som om det kommer bli en bra skrivhöst.

Här cyklar jag.

2013-08-12 08.27.57

11 reaktioner på ”Ny väg

  1. Vilken härlig väg att cykla! Ja den hade jag gärna uppehållit mig på några minuter extra. En sån där väg som jag, om jag inte har nån tid att passa, gärna leder cykeln längs bara för att den är så skön.

    • Ja, det skulle vara mysigt. Men eftersom jag är en tidsoptimist av guds nåde och det här är min väg till tåget kommer det nog inte att bli så mycket promenerande längs den här vägen, åtminstone inte för mig. 😉

      • Hihi! Du med! 😀
        På morgnarna på väg till tåget hade jag nog flängt med tungan hängande utanför munnen, men på vägen hem sedan, från tåget, hade jag förmodligen gett mig den tiden. Om jag inte hade nån annan tid att passa förstås. Men i mitt nuvarande liv är det sällan så… på både gott och ont…

      • 🙂

        Det är sant, det händer att jag går ibland på hemvägen. Om inte annat för att vägen hem avslutas med en gigantisk uppförsbacke, och ibland blir jag lite lat… Den där backen är också på gott och ont. Lite jobbigare att komma hem, men nerförsbacke åt det håll som oftast är mest bråttom. Mest på gott alltså.

Kommentera

