Kalendern och jag vill olika saker

Det finns en innerlighet i luften så här års, en närvaro som får mig att längta efter att fokusera och lära mig nya saker. Tyvärr längtar jag oerhört lite efter att fokusera på mitt vanliga jobb. Inte för att det är något fel på mitt jobb, det är både spännande och utmanande, jag har verkligen ingen anledning att klaga. Men det jag längtar efter är ord. Att fördjupa mig i nya författarskap, hitta nya sätt att använda språket.

Dagens lunchrast tillbringade jag på biblioteket. Som vanligt kom jag därifrån med aningens fler böcker än jag hade tänkt mig. Det blev till exempel Variationer kring ett körsbärsträd och andra dikter av Vénus Khoury-Ghata och Stundens blomma av Ko Un, efter rekommendation av Lustigkulle. Om du är intresserad av poesi i någon form kan jag verkligen rekommendera hennes blogg, där finns mycket spännande att läsa. Och så lånade jag några romaner av Sara Lövestam som jag ännu inte hunnit läsa, och lite annat smått och gott. Nu önskar jag mig bara några lediga timmar, gärna i sensommarsol på altanen.

20130814_142859[1]

9 reaktioner på ”Kalendern och jag vill olika saker

    • Ja! Utan flera böcker som väntar på tur kommer rastlösheten krypande, i alla fall hos mig. När jag var liten tyckte jag alltid att det borde finnas ett jourbibliotek med öppet kvällar och nätter, för personer i nöd.

  1. Det tycks alltid vara så där! Oavsett om man är på ett bibliotek, i en bokhandel eller ett bokloppis, så kommer man hem med betydligt fler böcker än man tänkt sig. 😀

Kommentera

