Det där med perioder

Hej min lilla försummade blogg, hej alla ni som läser. Som ni kanske förstått jobbar jag ganska mycket just nu. Skrivandet och allt som har med det att göra har fått stå tillbaka den senaste månaden.

Egentligen gillar jag det här, att gå in i ett projekt, leva med det, känna att det verkligen går framåt. Leverera. Tänka att andra saker får komma sen, även sådant som är viktigt. Det är bara det att då måste det ju få komma sen.

Hittills har jag aldrig gjort på samma sätt med skrivanet. Jag skriver lite grann fast regelbundet och i perioder, som nu, skriver jag inte alls. Jag har aldrig haft längre perioder när jag skrivit riktigt mycket och låtit andra saker i livet stå tillbaka. Jag har inte tagit mig tid till det.  Det är något jag vill ändra på. Jag vet inte hur, men jag längtar efter att gå in i skrivandet som jag nu är inne i jobbet. Att veta att man vill är i alla fall en början.

2013-09-13 17.38.38

En reaktion på ”Det där med perioder

  1. Nångång skrev jag också så där i perioder. Det funkade bäst just då. Också för att när det väl var en skrivperiod så fanns det inte så mycket annat som fick störa. Det var häftigt. Nu när jag skriver regelbundet varje dag gör jag snarast tvärtom, lovar mig själv då och då skrivfria perioder, för att sen kunna kasta mig över det igen.

Kommentera

