Jag skriver om respons på författartipsbloggen

Jag sitter som bäst och läser responstext till skrivträffen nästa helg. Därför känns det extra passande att jag idag gästbloggar på författartipsbloggen om just konsten att ge respons. Förutom standardtipsen, som till exempel att läsa texten flera gånger och alltid hitta något som är bra, skriver jag om vikten att anpassa responsen till vilket skede i skrivprocessen texten (och författaren) befinner sig i.

Läs hela inlägget här.

gästblogg

8 reaktioner på ”Jag skriver om respons på författartipsbloggen

  1. Jätteintressant! Det ska jag komma ihåg att läsa igen om jag någon gång blir testläsare själv! Jag har en text på testläsning just nu och det är så oerhört spännande att få veta vad hon tycker varje gång. Vilken resa det är att skriva ett manus! Tack för bra tips!

    • Ja, det är spännande det där hur man kan ta på sig olika roller gentemot sin text efter ett tag. Det mest värdefulla med att få respons tycker jag faktiskt är att det påskyndar den processen; att få distans till texten.

  2. Otroligt matnyttigt och bra skrivet. Jag tyckte det var så fint att ni i din skrivargrupp börjar med att tala om var ni står och hur ni känner inför ert skrivande. Hade velat vara med bara för att lyssna på det!

Kommentera

