Bokmässa och bastu

Vilken fantastisk dag. Så många människor, så många böcker, så många intryck. Min skrivgrupp och jag har tillbringat dagen på Bokmässan i Göteborg. Mestadels var vi dock på olika ställen, för det var så lätt att tappa bort varandra i vimlet mellan montrarna. Det kommer nog ta ett litet tag innan jag kan sammanfatta den här dagen på ett vettigt sätt, för alla roliga detaljer snurrar fortfarande runt, runt i huvudet. Men så mycket kan jag säga som att jag (surprise, surprise) köpte något fler böcker än jag hade tänkt.

En av höjdpunkterna på dagen var också att få träffa några bloggare i verkliga livet, däribland Anna på Kära Syster, Vilse och alla Debutantbloggarna. Manne Fagerlind som skrev på debutantbloggen förra året var också där. En av alla böckerna jag köpt är hans fina Berg har inga rötter.

Nu fortsätter skrivträffen lite mer som vanligt. Vi ska börja med att smälta alla intryck i vedeldad bastu i skogen, med utsikt över en tjärn. Så ofattbart lyxigt. Och ändå är imorgon en ännu större dag. Då ska vi prata om min bok.

20130927_160444[1]

12 reaktioner på ”Bokmässa och bastu

  1. Ping: Årets högtidsdag är (snart) kommen! | minnaulin

Kommentera

