Så många intryck

Nu är det en vecka sedan jag kom från skrivträffen. Fortfarande snurrar alla intryck och idéer runt runt runt inne i huvudet, lite som konfetti. Därför har jag haft lite svårt att veta vad jag ska skriva här. Miljoner spännande fragment gör inget blogginlägg. Jag väntar på att de ska sluta snurra och lägga sig till rätta i något slags mönster.

Eller väntar och väntar. Det gör jag inte alls. Jag har börjat skriva om, men bara småsaker än så länge. Jag vill inte göra något alltför drastiskt innan jag har fått syn på det där övergripande mönstret. Men jag tvivlar inte på att det kommer att komma (just precis nu alltså, det går förstås upp och ner). Jag kommer att se vad jag behöver göra. Det är en rätt härlig fas av skrivandet det här.

20131005_144454[1]

7 reaktioner på ”Så många intryck

  1. En rätt härlig fas av skrivandet… Kan inte den känslan smitta av sig lite på mig? Är i ungefär samma fas och mina känslor har liksom klistrat sig fast vid fel tankar.
    Men jag får tänka på följande: Lugn. Det ordnar sig! 🙂

  2. Bra bild, förresten. Känns så där, som att vara parkerad i ett tomrum, och ganska splittrad, lite fallen till marken, och framför en finns en bom och på andra sidan något väldigt vackert. Om man väljer att tolka den så. Man kan ju också tolka den som att man är på väg att parkera, att landa, att ro manuset och omarbetningen i land.

Kommentera

