Tack!

Kära bloggvänner! Jag blev alldeles överväldigad när jag kom in här på bloggen och såg alla fina och peppande kommentarer. Och så kloka ni är allihop. Jag ska försöka. Jag ska vara med i nanowrimo, men jag ska sätta mina egna mål. Jag vet ännu inte vilka, men det är ju två veckor kvar innan november börjar. Det känns jättespännande att vi är så många som kommer att göra den grejen tillsammans. Och Marie; nästa år kanske det funkar bättre för dig?

Tack för att ni tar er tid att läsa och kommentera på min blogg, och tack för att ni skriver så inspirerande på era egna! En höstros till er:

2013-06-26 13.35.13

11 reaktioner på ”Tack!

    • Ja, det blir fint. Men jag måste verkligen sätta mina egna mål. Jag har tittat efter nu hur mycket 50000/30 faktiskt är, och det är ju hur mycket som helst. All cred till dem/er som faktiskt klarar av det tempot!

  1. Ja, vad roligt att du kör! Du gör helt rätt! Jag tror det är perfekt att bara gå på lite lust och sätta sina egna mål, att bara kasta sig ut. Och att ta en paus innan redigeringen är nog också bara bra. Du kommer få lite mer distans, och en massa inspiration!

    Jag är precis i valet och kvalet att anmäla mig själv 🙂 Det vore fantastiskt roligt, samtidigt som jag oroar mig för att sätta för mycket press på mig själv. Men å andra sidan har jag de senaste tre dagarna (när jag har lämnat min roman och bara skrivit på det som kommit av sig själv – nämligen lite råmanus inför nästa bok, karaktärsfördjupning och ett annat projekt som jag återkommer till när andan faller på) lyckats producera i runda slängar drygt 8000 ord. Det är absolut rekord för mig och kommer antagligen aldrig att upprepas igen, men det är ju ganska bra i linje med 50 000-ordsmålet, och jag har bara njutit. Jag kommer inte kunna hålla det tempot särskilt länge, om inte annat för att jag får ont i händerna, men jag känner bara ett sånt sug efter att fortsätta på det där sättet, bara skriva utan någon liten kritiker på axeln. Så jag kanske också gör det, men med målet att på en månad skriva färdigt grunden till mitt manus, det vill säga lite av mitten, hela slutet och små bitar som saknas. Jag borde ju kunna klara det, eller hur?

    • Ja, jag hoppas att det här kommer att bli bra även för novellerna. Det ska i vilket fall som helst bli spännande. 🙂

      Så härligt det låter, att bara skriva av lust på lite olika saker. Och coolt att det blev så mycket! Rid med på Nanowrimovågen och skriv klart ditt manus, det tycker jag låter som en jättebra idé. Det är verkligen inspirerande att läsa om alla som laddar inför att skriva så mycket. Om det inte hade varit för alla skrivbloggar skulle jag aldrig fått för mig att testa det här. Men det smittar, på ett härligt sätt. Och det är väl det som är storheten med Nanowrimo, att det är så fascinerande med många människor som gör samma grej, var för sig fast tillsammans. Häng på! Skriv klart ditt manus! Det är klart att du klarar det. 🙂

Kommentera

