Mina mål för Nanowrimo 2013

Nu är det gjort. Jag är anmäld. Jag har också funderat över vilka mål som kan vara både utmanande och genomförbara för mig, just nu.

Mål nr 1: Jag ska skriva 25000 ord på 30 dagar, det vill säga 835 ord om dagen. Det är hälften av det ”riktiga” Nanowrimo, ändå är det en helt annan takt än jag någonsin har skrivit i förut.

Mål nr 2: Jag ska genomföra en hel intrig. Den roman jag skissar på kommer lämpligt nog att utspela sig i två olika tidsplan. Båda ska vara lika viktiga och båda måste kunna stå för sig själva. Jag ska helt enkelt skriva det ena, från början till slut.

Jag ska alltså skriva en halv bok, på två sätt. Följaktligen valde jag pseudonymen ms half-marathon.

Det känns roligt och läskigt och spännande. Och jättekul att vi är så många som kommer att försöka det här tillsammans. Oavsett hur det kommer att gå kommer det att vara något helt nytt för mig, och tror jag, något bra. Jag skriver långsamt och eftertänksamt i vanliga fall, ibland alltför långsamt och eftertänksamt. Jag är ofta självkritisk redan medan jag skriver. Och som Maria på debutantbloggen skriver: Nanowrimo handlar om att stänga in den inre redaktören i källarrum och muta den med godis och tv-spel så att den håller tyst i en hel månad. Att lyckas med det skulle vara helt fantastiskt.

Nanowrimo

3 reaktioner på ”Mina mål för Nanowrimo 2013

  1. Försökte hitta dig för att bli writing buddy men lyckades inte. Ifall du hittar mig, har av nån anledning ifjol tydligen valt att använda huvudpersonens namn ifjol och nu går det ju inte att ändra. Så ifall du hittar mati så är det jag.

    Och kul att du anmäld!

    • Hm… Söker man på Mati kommer det upp lite drygt 50000 profiler. Vad kallade du din roman förra året? (Jo, jag börjar redan ångra mitt val av alias. Varför krångla till det och inte köra samma som här liksom. Men jag anmälde mig i affekt, påväg hem från jobbet, och nu går det ju som sagt inte att ändra… 🙂 )

Kommentera

