Nytt nanonamn: Lugn. Det ordnar sig.

Vid närmare eftertanke känns det bäst att inte krångla till det. Jag heter ”Lugn. Det ordnar sig.” även i Nanowrimo-världen. Kanske blir det lite lättare att hitta varandra på det viset. Dessutom slog det mig att jag antagligen kommer att vilja skriva Nanowrimo i fulltempo så småningom, kanske redan nästa år. Och då vill jag ju inte heta ms half-marathon. Ursäkta strulet!

Så, nu har jag raderat mitt gamla konto och fixat ett nytt. November har inte ens börjat, och Nanowrimo har redan förstört min arbetsmoral fullständigt. Hur ska det här gå?

Nytt nanonamn

14 reaktioner på ”Nytt nanonamn: Lugn. Det ordnar sig.

  1. Åh, hej! Kul att få ett ansikte till namnet med. :-)) Ser du fram emot NaNo lika mycket som jag? Jag heter KatarinaP om du vill lägga till. Själv tycks jag ha missuppfattat hur man gör för jag lyckas aldrig lägga till personer…
    Mvh Tummen mitt i Handen.

    • Hej! Ja, jag ser jättemycket fram emot det här. 🙂
      Jag har lagt till dig. Man kan klicka på ”search” högst uppe till höger, och sedan söka på namn eller boktitel eller lite vad man vill. Funkar ibland. Vissa personer jag sökt efter har renderat över 50 000 svar, och om det blir så vet jag inte hur man gör… Två veckor kvar! 🙂

  2. Hittar inte dig på det heller. Varför inte? Det är ju irriterande. Min årets titel heter: Working title: Threads of Nightmares, part three. Ifall du hittar mig på det så är det ju fint. För jag hittar inte Lugn. Det ordnar sig. Blir väldigt olugn av det.

  3. Jamen så klokt att göra en halvmara:) Och jag blir lite stressad över det där med att lägga upp strukturen för boken. Känns som att det är hög tid att fundera ut vad varje dag ska fyllas med…

    Jag letar reda på dig och addar såklart! ”Tillsammans, tillsammans!”

    /Anna

    • Tänker du alltså göra detaljschema för varje dag? Det tror jag att jag tänkte skippa. Jag har ett övergripande skeende i huvudet, en början och ett slut, samt några karaktärer. Jag tror jag tänkte nöja mig med det och sen se vad som händer. Förra gången jag försökte skriva en roman tror jag att jag planerade ihjäl den. 😉 Jag gjorde ett supernoggrant synopsis som jag försökte följa. Det blev ganska ospännande att skriva, och karaktärerna fick inte ett särskilt stort utrymme att agera på egen hand. Nu tänkte jag testa att göra på ett helt annorlunda sätt…

      ”We are all together, we are all the best!” 🙂

      /L

  4. Vad skönt att läsa om dina Nanofunderingar då jag befinner mig i något sorts läge av att inte kunna bestämma mig… Va med eller inte? Skulle bli första gången. Skulle innebära paus i nåt annat jag skriver. Dina inlägg lugnar faktiskt då jag inser att det ordnar sig hur jag än gör, så tack för att du delar med dig av tankar.

    • Roligt att mina funderingar kan vara till hjälp. Jag försöker tänka precis så, att det inte är så dramatiskt. Det är trots allt bara en månad. Och om det inte funkar kan man ju bara sluta och fördöka ett annat år istället när det passar bättre.
      Jag ser fram emot att läsa om hur du väljer att göra!

  5. Vad kul att du ska skriva NaNo! Lycka till!
    Själv vet jag inte om jag ska vara med i år, fast det kliar i fingrarna, jag har varit med varje år sedan 2007 och vunnit tre gånger, de senaste tre åren. Så det vore ju synd att bryta en sådan fin trend… 🙂
    Och apropå, vilket härligt NaNo-alias du valt!

    • Hej och välkommen hit!

      Kul att du gillar mitt alias, det gör jag också. Jag är såpass lättmanipulerad att det funkar på mig själv. 😉
      Coolt att du lyckats bli NaNo-vinnare tre gånger! Verkligen en imponerande insats. Berätta gärna hur du väljer att göra i år.

      /Liv

Kommentera

