November, hurra!

Nej, jag kände mig inte särskilt välförberedd imorse. Även om det finns vissa saker som jag har planerat, så är det oändligt många fler saker som inte är det. Min tilltänkta berättelse har fortfarande hål, även om jag nu vet ungefär var de är. Många av bikaraktärerna är inte ens påtänkta. Även om jag har koll på huvudintrigen så är det på en ganska övergripande nivå, jag har till exempel inte specat exakt vilka scener som ska finnas med, och jag har inte gjort tillstymmelsen till en kapitelindelning. Det är inte ens så att jag ligger superduper-i-fas på jobbet, vilket jag givetvis hade tänkt.

Men, nu är det november och allt det där får lösa sig längs vägen. Jag skrev på tåget påväg till jobbet imorse, så nu finns det en början. Och vet ni? Än så länge går det riktigt bra. Det känns verkligen som en helt fantastiskt rolig grej det här, och det är så härligt att vi är så många som gör det här tillsammans. Heja oss! Och heja alla er andra, som gör andra saker med er november.

Jag har förresten följt Marias råd och lagt en nanowrimokalender som skrivbordsbakgrund på datorn. Den här blev det, jag gillar att den känns så höstlig. Bakgrundsbilden passar bra till min berättelse och för varje dag finns det ett mer eller mindre förnumstigt råd, det kan säkert komma väl till pass. Bilden kommer från http://www.kiriska.deviantart.com

nanowrimo_2013_calendar_by_kiriska-d6pa11f

12 reaktioner på ”November, hurra!

  1. Kul med kalender. Och just det där att man är många, det är så fint, ger extra kraft åt det hela att alla skriver samtidigt och att man kan gå in och kolla diskussioner och sånt.

  2. Håller med, det roliga är den där känslan av gemenskap, att så många skrer samtidigt. Kul att du ficken bra start. Det där emed kapitelindelning kan du ju slussa upp allteftersom, om du skulle vilja. Så blir det lättare att överblicka när du är klar åtm . Och aåklart menar jag skissa och inte slussa, men från mobilen får det inte att korrigera. 🙂

    • Haha, ja, det är alltid knepigt att försöka kommentera via telefonen. Jag gör det, skissar lite efterhand. Än så länge funkar det bra. Jag tror att det kommer bli lite knepigare i mittpartiet där mina planer är lite mer… eh… diffusa, men det ska nog gå att lösa. 🙂

  3. Ja, heja, heja! Kul att det går bra så här långt, du som var osäker på om du skulle vara med. Det här kommer bli en upplevelse, det känner jag i lilltån. Kram!

  4. Jag hurrar också för november! Har precis avslutat mitt första pass och belönar mig med att kolla bloggar:)
    Jag har skrivit titeln för morgondagens kapitel och så tar jag det därifrån. Det får funkar så.

    /A

  5. Sjukt roligt 😀 Och fantastiskt bra jobbat idag! När det gäller det där med planeringen och hålen och allting: det är ju det som är grejen med NaNo – att man bara ska skriva på oavsett och ta allt det andra sedan. Det är så underbart. Jag som alltid fastnar på saker och aldrig kommer vidare känner redan efter en dag att det är som en dröm. Jag kommer framåt! Hurra!!!

Kommentera

