Fokusproblem

Än så länge tycker jag att det är härligt det här att skriva varje dag. Skrivarbubblan blir så stark, och så mycket lättare att komma tillbaka till. Tyvärr har det inte enbart positiva effekter. Jag har  fått tydliga fokusproblem i övriga delar av livet, och de fokusproblemen har i sin tur börjat gå ut över skrivandet, vilket leder till att jag måste ägna mer/annan tid åt att skriva för att komma ikapp med mina Nanowrimo-ord. 

Till exempel lyckades jag inte förbereda färdigt en föreläsning som jag borde ha förberett igår, eftersom jag inte kunde sluta tänka på skrivandet. Det ledde till att jag fick åka 6-tåget imorse (!!!) och dessutom fick använda tågtiden, som normalt är skrivtid för mig, till att förbereda föreläsning. Vilket betyder att jag ännu inte skrivit någonting alls idag. Se där ett litet moment 22 i vardagen.

Helt orelaterade funderingar: Varför är det så många människor som åker 6-tåget? Gör de det varje dag? Vilka är de? Vart är de på väg?

2013-11-12 06.31.58

4 reaktioner på ”Fokusproblem

  1. Moment 22, hear hear.
    Det enda jag egentligen kan kommentera i det här intelligenta inlägget är det där 6-tåget. För jag veeet, undrar också alltid vilka dom är som är ute så tidigt de få gånger jag också är det. Och bara: tror dom att jag är en av dom? Är jag en av dom? Åker dom också 6-tåg jättesällan och vi sitter och trängs helt av en slump? Så många frågor…

    /A

  2. Haha. Min man tillexempel. Åker sextåget varje morgon för att komma tidigt till jobbet så det är okej att gå tidigt också (och hämta barn). Kul ändå att inte kunna sluta tänka på skrivandet tycker jag!

Kommentera

