Det svåraste

Flera dagar i rad den här veckan har jag åkt sextåget på morgonen, och sedan arbetat otroligt intensivt under dagen. Igår eftermiddag var jag verkligen, verkligen osugen på att sätta mig att skriva. Jag ville bara sova. Men vet ni? Jag gjorde det ändå. Och när jag väl kommit igång var det både roligt och gick riktigt bra.

Det är den största utmaningen för mig den här november, att sätta mig att skriva även när inte har lust, även när jag har jättemånga fullt godtagbara anledningar att inte göra det. Men tänker jag, sådana anledningar kommer alltid att finnas. Bara om jag gör det ändå kommer jag att kunna slutföra någonting. Det perfekta tillfället kommer aldrig att komma, och nu har jag bestämt att jag ska skriva varje dag under november. Då ska det bli så.

Idag, tack och lov, åkte jag inte sextåg, utan ett tåg med morgonsol utanför fönstret. Men jag är trött ändå.

2013-11-14 07.56.45

 

4 reaktioner på ”Det svåraste

  1. Duktiga du! Och förstår precis. Man har hela tiden miljoner ursäkter, men under november duger de inte ändå. Inte riktigt. Och då är det helt fantastiskt bra att ta sig förbi dem. För känslan sen, efteråt!

Kommentera

