Nedförsbacken

Nu känner jag den äntligen, den där nerförsbacken som de som har varit med förr säger kommer i slutet av Nanowrimo. De flesta bitarna har fallit på plats, jag känner karaktärerna (åtminstone så mycket som jag kommer att göra i den här versionen) och det är bara att genomföra. Skriva ner det som ska skrivas ner.

Det går så mycket lättare att skriva nu, och så mycket fortare. (Och det trots att jag just nu skriver med förkylningshjärna.) Idag har jag skrivit slutet. Nu finns det. Två nyckelscener strax före slutet saknas, sedan är jag klar. En av dem är visserligen en riktigt svår en som jag har dragit mig för genom hela projektet, men ändå. För första gången känns det på riktigt som att det kommer att gå.

2013-11-14 07.27.38

10 reaktioner på ”Nedförsbacken

  1. Vad fantastiskt!! Det går lättare och fortare att skriva och du är nästan klar. Vilken supergrej! Och du som inte skulle göra det alls från början… Jag hurrar och har mig. Heja!

  2. Hej vad fint! Hurra! Rulla på bara i nerförsbacken. Du sveper över den där jobbiga scenen med fart bara, så får du en version på den. Och sen får du fundera över ifall det blev rätt eller fel. Men det är ett senare problem.

Kommentera

