Tack för hjälpen!

”Det viktigaste jag lärt mig” skrev jag visst igår. Det är både sant och inte. Det finns nämligen flera viktigaste saker jag lärt mig. En annan är den här. Det går så mycket lättare om man är flera. Kan det verkligen göra så stor skillnad, undrade jag lite naivt i oktober. JA. Det kan det. Att andra runt omkring en kämpar med samma saker, stöter på liknande problem, det kan göra all skillnad i världen.

Varje gång jag varit nära att ge upp har det kommit ett mejl eller en bloggkommentar eller ett sms som gett mig kraft att fortsätta. Ensam är inte så stark. Åtminstone inte jag. Passande nog var det också det mitt nano-manus handlade om. Var och en för sig har sina begränsningar. Tillsammans kommer man längre.

Tack så mycket för hjälpen alltså. Alla ni som läst och skrivit här på bloggen och på nano-forumet. Alla ni som också kämpade under november, med Nanowrimo eller någonting annat. Utan er hade det inte gått.

Blommor till er:

image

4 reaktioner på ”Tack för hjälpen!

Kommentera

