Skrivaråret är invigt!

Sådär, nu är skrivaråret 2014 invigt med två ordentliga pass. Igår skrev jag i en bekväm fåtölj framför brasan hemma hos en av mina skrivarvänner. Dagens skrivpass i en inte fullt så idyllisk miljö…

image

Men omgivningarna känns inte så viktiga just nu. Jag har inte så mycket som petat på min novellsamling sedan slutet av oktober, annat än ibland i tanken. Alltså hade jag förväntat mig en obehagligt lång uppstartssträcka. Och visst var det lite trögt i början igår, men inte alls så farligt som jag trott. Det är så mycket jag vill göra, så många saker jag vill ändra på. Kort sagt, det är härligt att vara igång igen. 

6 reaktioner på ”Skrivaråret är invigt!

  1. Ja det är ju lika bra att börja skrivåret med att skriva. Kunde man rent av ha som nånslags motto, att lika bra att skriva om man ska skriva. Bra att du satt igång alltså!

  2. Det låter bra. Mitt skrivarår är också invigt. Jag blir lite avundsjuk på den där första skrivplatsen med brasan och fåtöljen. Kan det vara i ett litet hus i en skog vid en tjärn? Jag har i och för sig inte en så dålig skrivplats heller. Jag sitter i en fåtölj i en stuga vid en sjö. Utan brasa tyvärr, men ganska mysigt ändå.

Kommentera

