En förlorad vecka?

Skrivmässigt är det här lite av en förlorad vecka, åtminstone om jag ser till resultat. Å andra sidan finns det inga förlorade veckor. Allting fortsätter hela tiden, på ett eller annat vis. Inte heller kan jag på riktigt tycka att jag prioriterat fel när jag bara vill vara ute i allt det här:

image

9 reaktioner på ”En förlorad vecka?

  1. I Hemstaden?
    Jag sitter vid ett fönster och studerar en liknande scenografi. Kanske ska det nämnas att jag sitter innanför fönstret, och att det inte ger riktigt lika mycket vintercred.

    Ps
    Hur offentliga är höstnovellerna?
    /Nyfiken

    • I hemstaden. Bilden vill säga, inte just nu. I skrivande stund får jag inte heller någon vintercred.

      PS.
      Det beror på. Flera saker, till exempel graden av nyfikenhet. Somliga har läst. De flesta inte, men tanken är ju att de ska bli mer och mer officiella allt eftersom. Jag befinner mig i ett litet moment 22; jag tycker inte att de är tillräckligt bra givet den stora mängd tid som jag har suttit och tryckt på dem. Alltså sitter jag och trycker på dem lite till. Det känns konstruktivt ibland.

    • PS 2. På tal om det här med prestationsångest. Dina (mycket uppskattade) visiter här på bloggen får mig att känna att jag borde börja ta riktiga fotografier. Kanske blir 2014 året jag köper en kamera. Kanske.

  2. huu, det där är det värsta landskapet för mig. Brrr. Skulle mycket hellre se ut över en strand och ett hav, hehe. 😉 Och sol och värme såklart. Men det är klart om du gillar det att det inte är förlorat, och man tänker bra när man är ute och rör på sig med. Vem vet, du kanske får några jättebra idéer och då har den inte varit förlorad utan dubbelt värdefull! 🙂

    • Du har så rätt, det är klart att det inte finns några förlorade veckor. Men hur mycket det händer med skrivandet i huvudet, det beror för min del rätt mycket på hur många andra saker som händer samtidigt. Eller rättare sagt, hur många andra saker som kräver min kreativitet och tankekraft. Så ibland är det faktiskt sant att det inte händer någonting alls på skrivfronten. Den här veckan var lite av ett mellanting. Myrsteg framåt.

Kommentera

