Dålig sikt

Vissa dagar tittar jag på min text utan att riktigt se. Blev det bättre så här? Vet inte. Blev det sämre? Kanske. Idag är en sådan dag. Det är som att titta på världen jag försöker skriva fram genom märkligt färgade glasögon, eller dimma. Det är rätt svårt att jobba med de små nyanserna då.

Men jag låter inte lura mig. Jag har skrivit ändå. Det är bara att fortsätta, för om jag gör några grova klaverkramp kommer jag se det hur tydligt som helst en annan dag. En bättre dag. Till exempel imorgon. Om jag däremot inte skriver alls kommer jag ha en längre uppstartssträcka den där andra och bättre dagen. Imorgon. Så jag skriver även idag.

20140118_202545_LLS

2 reaktioner på ”Dålig sikt

Kommentera

