Det ljusnar

Idag har jag fått tillbaka fler saker. Lite skrivlust först och främst, mycket tack vare samtal med en fantastisk skrivarvän. Tänk vad det hjälper att inte vara ensam!

För det andra har jag fått tillbaka min telefon. Visserligen använder jag inte den när jag skriver, tvärtom tar den nog en del tid från skrivandet, men det känns ändå bra.

En annan bra sak är att det är fredag, och som vanligt på fredagar tror jag att jag kommer skriva mycket under helgen. Sanningen är att statistiken talar emot mig på den punkten. Jag brukar få mycket mer skrivet i veckorna än på helgerna. Men än är det fredag, än lever hoppet om helgskrivande.

20140122_115406

6 reaktioner på ”Det ljusnar

  1. Åh skrivlust. Bäst att få skrivlust genom att sitta och prata med nån annan. För det är ju så, idag, att man är faktiskt inte så ensam i sitt skrivande mer.

Kommentera

