Tågskrivande deluxe

Jag är på resa med jobbet. Sannolikt kommer det innebära mycket jobb och mindre skrivtid de närmaste dagarna. Just precis nu däremot innebär det tre timmar skrivtid på tåg istället för normalt en halvtimme. Även om jag med en dåres envishet brukar hävda att det går att få mycket gjort på en halvtimme, att det fungerar utmärkt att skriva i korta tidsintervall bara det sker regelbundet, så är det jätteskönt med lite längre sammanhängande tid. Naturligtvis är det bättre, när möjlighet ges. När möjlighet inte ges måste jag tycka att det fungerar ändå. För i samma ögonblick som jag börjar tycka att det är omöjligt att skriva under sådana omständigheter så blir det precis det.

Eftersom jag åker så sjukt mycket tåg får jag gratis te och kaffe i bistron. (Jag har även det tvivelaktiga nöjet att ha tillträde till SJs ”lounge” i Stockholm och Göteborg, men där har jag aldrig varit. Jag tycker att jag tillbringar tillräckligt mycket tid på stationer som det är…) Men just nu alltså; skrivtid och bistro-te. På det hela taget har jag det mycket bra.

20140218_182413[1]

6 reaktioner på ”Tågskrivande deluxe

  1. Jag beundrar alla de som kan skriva precis var som helst, själv har jag aldrig lärt mig det. Det är ju perfekt att kunna utnyttja pendlande till sådana saker. 🙂

    • Jag tror att det är sådant som man lär sig om man måste. Om jag hade möjlighet att skriva mycket på andra ställen är jag osäker på om jag skulle skriva särskilt mycket på tåg. På mina 40-minutersresor menar jag, de är för hattiga och stökiga. Längre tågresor som igår tycker jag funkar jättebra att skriva på.

Kommentera

