Imorgon, igår

Igår missade jag tåget. Oftast är det bara stressande och irriterande att se tåget glida iväg medan man står kvar på perrongen med andan i halsen, men den här gången var det inte alls så. Jag hade ingenting särskilt tid att passa, inget möte som jag skulle komma försent till. Det uppstod ett kryphål i tiden, en timme som inte skulle ha funnits men som helt plötsligt fanns.

Jag gick till ett café i närheten av stationen och satte mig och skrev. Det var alldeles tomt, och det kändes nästan surrealistiskt. Det var en sådan kontrast mot hur jag trodde att den timmen skulle bli. Det var verkligen fint, ett sådant skrivpass när lösningarna kom liksom av sig själv. Det är alltid härligt när det händer, men särskilt nu, för det var länge sedan.

Imorgon blir det någonting helt annat: skrivargemenskap. Det är dags för skrivträff och för första gången kommer vi att vara hemma hos mig. Just nu är vi bara fem stycken i gruppen, vilket betyder att vi får rum hos mig, trots att jag inte bor särskilt stort. Det ska bli alldeles fantastiskt att få huset fullt med vänner och skrivarkollegor.

20140318_093616[1]

PS. Tack för alla spännande och kloka kommentarer på mitt förra inlägg. Jag kommer att svara på dem imorgon bitti.

6 reaktioner på ”Imorgon, igår

Kommentera

