Stora bokbytardagen, tydligen idag

Hoppsan sa. Idag var det bestämt den stora bokbytardagen. Förra året hade jag stenkoll på den långt i förväg och när dagen kom hade jag med mig böcker som jag la ut på tåget. Så icke i år. Jag hade inte en tanke på stora bokbytardagen förrän jag gick förbi en bokhandel tidigare idag. Den hade ett litet bytesbord utanför. Redan 16 maj alltså (tiden, vad är det med den, varför går den så fort?) Inte en endaste liten bok att byta med hade jag med mig och nu verkar det lite i senaste laget för att byta böcker, just idag.

Men att byta boktips är det inte försent för. Därför tänkte jag tipsa om en av de bästa böcker jag läst på sistone, närmare bestämt Jag heter inte Mirjam av Majgull Axelsson. Den är synnerligen välskriven och tänkvärd. Dessutom var det längesedan jag läste en bok som låg så oerhört rätt i tiden. Läs den! Mer säger jag inte. Jo: om ni hinner läsa den före EU-valet nästa söndag, så gör det. Har ni någon bra bok att tipsa om?

20140516_124802[1]

2 reaktioner på ”Stora bokbytardagen, tydligen idag

  1. Jag heter inte Miriam är ju helt fantastisk. Efter att ha läst den, kommer det att dröja ett tag innan jag kan ge andra boktips. Den överglänser annat just nu. Men jag kan tipsa om Svt/Gokvälls webb. Råkade överhöra kvällens program och jag ville läsa alla böcker som de tipsade om.

Kommentera

