Det bidde en tumme

Just nu känner jag mig lite grann som mäster skräddare i den där folksagan. Han som hade tänkt sy en kostym, som sedan blev mindre och mindre för att till slut inte bli mer än en liten tumme. Ungefär vid den här tiden hade jag tänkt att jag skulle posta kuvert med texter. Tjocka kuvert, mitt manus till förlag. Så bidde det inte. Det bidde en novell till en novelltävling.

(Som vanligt i sådana här sammanhang är jag ute i sista minuten. Om posten sköter sig exemplariskt kommer mitt lilla kuvert fram i tid. Om inte så inte. Alltså kommer jag inte riktigt veta om det uteblivna svaret beror på att jag inte vann eller på att jag inte kom med.)

Det känns ändå bra, och lite symboliskt viktigt, att jag faktiskt postade text. En tumme är trots allt aningens mer än ingenting.

20140828_092347[1]

8 reaktioner på ”Det bidde en tumme

  1. Ja du, noveller det kan man pyssla med i mängd även när man skriver doktorsavhandling. Att det gjorde jag. För en tumme är perfekt, man behöver tummen.

Kommentera

