Text, tacksamhet och chokladbollar

Just nu känner jag en enormt stor tacksamhet över mitt liv. Att jag får göra så många olika saker, och i så stor utsträckning har möjlighet att ägna mig åt saker jag tycker är roligt och givande. Till exempel är jag tacksam över att jag har ett jobb med fria tider, som gör det möjligt att jobba till klockan åtta ena dagen och ta eftermiddagen ledigt dagen därpå. (Möjligen är min tacksamhet över detta aningens större idag än den var igår vid halv åtta, men ni förstår.)

I eftermiddag har jag varit hos min skrivarvän Linda. Vi har ätit världens (jag skojar inte) godaste chokladbollar, pratat om skrivandet och livet samt hängett oss åt kollektivt storhetsvansinne. Väldigt fint. Med mig hem har jag ett bokmanus som jag ska responsläsa och, som om inte det vore nog, chokladbollarna som blev över. Lycka.

2015-01-15 18.07.46

5 reaktioner på ”Text, tacksamhet och chokladbollar

  1. Lite avundsjuk blir jag. Eller mycket. Tänk vad mycket några timmars textprat eller bara skrivprat ger i form av energi och glädje. Jag saknar er båda.
    Ha nu en mysig läsning. I den där råmanusfasen är responsen som mest värdefull tycker jag. Det är där åtminstone jag vacklar. Vad är bra? Och vilken väg ska texten ta? Det finns så många vägar. Spännande att se vart din respons bär iväg.

  2. Väldigt fint var det verkligen!

    Jag tror som du Marie, att responsen är som mest värdefull i den här fasen. När man inte är helt säker på vad man egentligen håller på med 🙂

    Och sjukt spännande ska det bli att se vart responsen bär iväg!

Kommentera

