Den perfekta kombinationen

Egentligen hade jag inte tänkt skriva det här än på ett litet tag, men nu gör jag det i alla fall: Det här som jag har kommit igång att skriva, och som snabbt tog formen av mitt Nya Stora Projekt, det är poesi. Det kommer ändå att bli uppenbart förr eller senare, för jag har en hel radda poesirelaterade blogginlägg på gång. Och som det gamla djungelordspråket säger: varav hjärtat är fullt, därav råkar man skriva på bloggen.

Jag skriver alltså poesi just nu, och det känns som en helt perfekt kombination med resten av mitt liv just nu. (Avhandling = många ord, diktsamling = få ord) I samband med att jag etablerar nya projekt brukar jag också läsa sådana böcker som jag ser som inspirationskällor till projektet, ofta sådana jag läst förut och nu återvänder till. Även det passar fint in i resten av livet. (Skriviver-Lindas manus = många ord, diktsamlingar = färre ord). På det hela taget flyter det på oförskämt bra just nu (men innan ni blir alltför avundsjuka kan jag berätta att det kändes helt annorlunda för bara några dagar sedan).

Ledig helg och januariljus, det är faktiskt en annan helt perfekt kombination. Trevlig helg allihop!

2015-01-25 15.17.44

11 reaktioner på ”Den perfekta kombinationen

  1. Låter härligt med poesi. Upplever det som väldigt utvecklade att skriva poesi, både skrivmässigt och personligt.
    Hoppas på en harmonisk och skön helg!

  2. Trevlig helg själv! Underbart med poesi, sånt kan själen trängta efter så här års, tycker jag. Törs man kan hoppas på små smakprov på någon enstaka strof framöver?

    • Det har du rätt i, att man nog behöver sådant extra mycket såhär på vintern.

      Angående smakprov måste jag säga inte just nu. Kanske lite senare. Det som jag skriver nu har kommit till så plötsligt att jag just nu helt saknar förmågan att bedöma vad som är bra och inte. Dessutom känner jag mig ännu inte mogen att outa temat. Men tack så mycket för att du frågar! 🙂

  3. Väldigt fint och sant djungelordspråk, det där!

    Det är så roligt att du skriver poesi! Det är verkligen en otroligt smart lösning på skrivbehovet kontra avhandling och hela livspusslet just nu.

    Kramar!

Kommentera

