Nooooo!

Imorgon kväll var tanken att jag skulle sätta mig på ett tåg. Jag skulle åka till en av mina absoluta favoritplatser för att träffa en av mina absoluta favoritpersoner för att sedan hela torsdagen få ägna mig åt en av mina absoluta favoritsysselsättningar, nämligen prata text. Nu blir det inte så, eftersom E har influensa.

Om ett litet tag kommer jag säkert inse att det inte är hela världen, att vi får göra det någon annan gång i stället, och framför allt: att det är mer synd om E än om mig. Men det hjälps inte. Just nu känner jag mig som en femåring som den 23e december får höra att julafton är uppskjuten på obestämd tid.

Vad återstår? Avhandlingen återstår. Keep calm and carry on var det ja.

2013-11-26 15.59.30

8 reaktioner på ”Nooooo!

  1. Åneeej vad tråkigt! Vilken galen otur 😦 Stackars E. Och stackars dig. Men ceep calm an carry on är förstås det bästa du kan göra. Ju bättre det går med avhandlingen, desto lättare är det att ta ledigt en annan dag…

    Tröstkramar!

  2. Vad tråkigt det är när saker vi inte rår över kommer mellan saker vi sett fram emot. Hoppas på snabbt tillfrisknande och att det snart blir möjlighet att göra om det där du sett fram emot!

Kommentera

