Och… hundra!

Ibland när det är torsdag eftermiddag och fortfarande mycket kvar att göra på arbetsveckan som är en deadline-vecka, ja så mycket kvar att det ser ut att bli helgarbete, då kan det vara uppmuntrande att passera små vägskäl. Till exempel att ens avhandling just passerar hundrasidorsstrecket. Jag har precis en sådan torsdagseftermiddag, och turligt nog hände det precis mig. Det betyder inte att jag är i fas, eller att jag är halvvägs, men ändå. Hundra sidor är alltid hundra sidor.

Bildbevis:

Hundra

(Aningens) mer intelligenta blogginlägg kommer på andra sidan deadlinen.

6 reaktioner på ”Och… hundra!

  1. Grattis till hundrasidorsstrecket! Jag tycker verkligen att alla små delmål är värda att noteras och även firas, bortsett från om man ligger i fas eller inte. Det betyder ju att du har uppnått något konkret. Och det är härligt!

    • Tack! Ja, det tycker jag också, i teorin. Jag övar mig på att tycka det även i praktiken. 😉
      Men nu har jag uppnått två superkonkreta saker nämligen 1) kommit ikapp min plan (ok, inte min första plan, men min efter-jul-plan) samt skrivit klart hela mitt gigantiska empirikapitel. Jätteskönt!

Kommentera

