Som julafton

Idag är en sådan där dag när det känns som julafton, trots att det inte är det. Jag sitter på tåget på väg till min skrivarvän E. Hela kvällen och hela morgondagen ska vi prata om texter och om skrivande. Vi ska prata om hennes roman som jag har läst och min diktsamling som hon har läst. Dessutom ska vi dricka kaffe i sol, bada vedeldad bastu och klappa får. Det ska bli helt fantastiskt.

Eftersom idag är en dag som är som julafton känns det helt naturligt att saker och ting bara fungerar, även när det egentligen inte borde vara möjligt. På ett närmast magiskt vis lyckades jag få ner hela min packning i enbart en ryggsäck trots att jag har packat både mjukisbyxor, extra raggsockor och löpkläder, och trots att jag har med mig både dator och inte mindre än tre utskrivna manus; E:s, Lindas och mitt eget. Idag är min väska är som musikbussen Bravo i Lennart Hellsings fantastiska bilderbok; större invändigt än utvändigt.

IMG_20150315_092602[1]

6 reaktioner på ”Som julafton

Kommentera

