Upp- och nerlivet

De senaste månaderna har varit lite av en berg- och dalbana för mig. Och visst, det är delvis som det brukar. Mitt liv är sällan sådär lite lagom bara, men 2015 så här långt har varit ganska extremt. Många alldeles ovanligt bra saker och även en del alldeles ovanligt jobbiga saker har hänt. Jag tror det var därför jag passade på att skicka in mitt manus till förlag härom veckan. Jag har alltid föreställt mig att det skulle kännas som en väldigt stor grej, förknippat med beslutsångest och ett evigt pillande fram och tillbaka med några sista smådetaljer. Tack vare allting annat som hände ungefär samtidigt blev det istället någonting jag gjorde lite i förbifarten, nästan som att hämta kaffe. Nu är det gjort, och det känns lite sent att få beslutsångest. (Men jag tänker att det kommer fler tillfällen att känna ångest senare i processen, så det ordnar sig nog med den saken också.)

Det är tröttsamt att leva i en berg- och dalbana. Tack och lov kom den traditionella påsksemestern (en fantastisk tradition som jag gift in mig i) förra veckan och jag bara släppte allt, precis allt, och drog till fjälls. Även semestern gick i upp- och nerlivets tecken. Sol, fjäll, snö, skidor, lästid, lugn varvat med magsjuka. Upp och ner. Men mest upp trots allt. Liksom livet.

IMG_20150407_145003[1]

10 reaktioner på ”Upp- och nerlivet

  1. Det verkar vara en ganskafantastisk tradition du har gift in dig i, tycker jag 🙂

    Hoppas att resten av 2015 blir spännande och fint, men mycket lugnare.

    Kram!

  2. Oj vad det ska bli spännande att följa fortsättningen på allt detta! Och jag hoppas förstås att du har fler ”upp” än ”fler” framför dig och att du hinner pausa, tänka och njuta på vägen!

    /Anna

Kommentera

