Det som ska komma

Den här bloggen handlar framför allt om litteratur och skrivande. Även om jag försöker vara så uppriktig jag kan i allt jag skriver brukar jag relativt sällan skriva om de delar av mitt privatliv som inte har att göra med mitt skrivande eller läsande, direkt eller indirekt. Men ibland händer saker som är så stora och genomgripande att de påverkar allt. Nu står jag inför en sådan sak: min fru och jag ska få barn.

Jag känner en djup tacksamhet inför detta. Dels över att vi får leva i en tid och i ett land där det är möjligt för två kvinnor att bli föräldrar tillsammans. Dels eftersom det är långt ifrån självklart att få barn även om man försöker. De av er som känner mig utanför bloggvärlden vet att vi har hållit på med det här försökandet rätt länge. Exakt hur länge är en definitionsfråga, men i flera år alldeles oavsett hur man räknar. Men nu är det snart här, vårt första barn. Om exakt en månad, ifall det lilla livet håller sig till schemat och allting går som det ska.

IMG_20150908_145745[1]

20 reaktioner på ”Det som ska komma

Kommentera

