I god tid?

Vid sidan av bebisförberedelser och avhandlingsskrivande och enstaka stunder av novellredigerande har jag ett litet projekt som jag pillar lite med. Jag håller på med en julkalender hit till bloggen. Det kan verka som att jag är ute i god tid och det stämmer på sätt och vis. Jag har faktiskt funderat på den här julkalendern i flera år.

Idén fick jag den första december 2013, men eftersom det här är ett projekt som tarvar en del förberedelser så fick jag skjuta upp det, även om det grämde mig. Jag var helt säker på att jag skulle göra den 2014, men så vips var det vinter och jag hade inte fixat någonting alls. Det enda som hänt under året var att idén växt och antagit ännu större proportioner. Så jag tänkte, jaha, det får bli 2015.

Än så länge är det bara september, det är tidig höst och solrosorna har precis slagit ut i rabatten, men innan jag vet ordet av är det december. Och även om jag tänkt mycket så är julkalendern helt och hållet oskriven.

Ibland behöver jag lite yttre press för att saker och ting ska bli färdigt, och de perfekta förutsättningarna kommer aldrig att infinna sig, så nu säger jag så här. Jag lovar att det blir en julkalender 2015 och så får den bli så ambitiös som jag hinner. Vad tror ni om det?

2015-09-07 07.38.11

14 reaktioner på ”I god tid?

  1. KAN DET INTE BLI DECEMBER SNART?!! Är vad jag spontant tänker när jag läser detta. Himla oväntat att jag skulle känna så, som annars klamrar mig fast vid varje kvardröjande solstråle.

    /Anna

  2. Alltså, det ska bli sjukt roligt! Och jag önskar verkligen att det vore december nu eftersom vi ska ha ett seminarium om XXX nästa vecka och nu när jag läst allting två gånger så fattar jag ärligt talat ändå INGENTING. Alltså, min hjärna är inte gjord för XXX, uppenbarligen, så jag ser fram emot att du ska förklara på ditt fantastiskt pedagogiska sätt så att det känns möjligt att förstå. No pressure 🙂

    • Haha, ingen press alls nej. 😉 Jag tog mig friheten att redigera bort några spoilers ur din kommentar, hoppas det var ok! För jag hade inte tänkt avslöja temat för julkalendern riktigt än. Lycka till på seminariet! 🙂

  3. Jag känner igen det där, med att man får en idé när det nästan är för sent. Kul att din julkalender blir av i år. Det ska bli spännande (gnuggar händerna) 🙂 att titta in här.

  4. Åh vad bäst! Julkalender är kul! Ser fram emot att se vad du hittar på. Mycket. Så pass att jag nästan tycker att vinter kunde vara nåt. (Och det är stort, jag är ingen vintermänniska.)

  5. Vad härligt att läsa ditt inlägg. Den andas kreativitet och positiv energi och så himla häftigt med en julkalender att se fram emot. Det känns såååå låååångt till december. Men jag vet, vis av erfarenhet, att det faktiskt går ganska fort. Min tröga hjärna kan inte alls komma på vad du har för hemligt tema. Men gissa om du har väckt min nyfikenhet.

    • Haha, jag tror faktiskt att just du kan gissa temat om du klurar lite, Marie. Jag kan säga så mycket som att det rör sig om mitt mest obskyra specialintresse i skrivarsammanhang. Som har synts lite på bloggen, men inte så väldigt mycket. Än. 😉

Kommentera

