Christin Ljungqvist lottar ut sin bok Fågelbarn

Christin Ljungqvist lottar ut sin bok Fågelbarn för att fira sitt 1001a inlägg. Det är den andra delen av tre i en serie, men kan också läsas fristående. De övriga delarna heter Kaninhjärta och Rävsång. Jag har läst alla tre och jag tycker verkligen om dem. Christins böcker hör till de där sällsynta berättelserna som under läsningen blir mer verkliga än verkligheten. Som just då blir så viktiga att det plötsligt känns fullt rimligt, faktiskt nödvändigt, att komma försent till jobbet, hoppa över middagen eller stanna inne den första solskensdagen på flera veckor, om det är vad som krävs för att få läsa vidare. När jag var yngre var det många böcker som fick mig att känna på det viset, men i takt med att jag blivit äldre och kräsnare blir det allt mer sällan. Desto mer värdefullt alltså när det väl händer.

Därför tycker jag att du som läser det här ska vara med i utlottningen (som du kan läsa mer om här), särskilt förstås om du ännu inte har läst hennes böcker. Det känns nästan lite åpet att vara med nu när jag redan har hittat fram till hennes böcker, men om jag vinner ska Fågelbarn få hamna i vår presenthylla. Där står böcker som vi tycker om, men som av olika skäl (till exempel att de är dubletter) inte får vara i de vanliga bokhyllorna, i väntan på att bli inslagna i vackra paket och skickade vidare till en vän. Det här med presenthylla är förresten ett arrangemang som jag verkligen kan rekommendera, särskilt för den som liksom jag har en kalenderdyslektisk och/eller tidsoptimistisk ådra. Det har räddat mig många gånger. Och Fågelbarn vore en finfin present att ge bort.

20140205_180303_LLS[1]

Lämna en kommentar